субота, 26. јануар 2013.

0023 - Радіо передача


«ВЕСЕЛКА»  ПО  РАДІО  «РОЯЛ»
«Рідне слово» ч. 5 – грудень 2005 року – Запис «РС»

     По місцевому Радіо Сремської Митровиці зазвучало українське слово та українська пісня. Один раз на тиждень півгодинну передачу українською мовою веде Петро Ляхович. Це вже п’ята радіостанція у Воєводині. Після Радіо Вербасу, Радіо Нового Саду, Радіо Кули, та Радіо Інджії вийти у ефір українською мовою та з українською піснею надішла черга й на Сремську Мітровицю. Про всі заходи, які були вжиті, щоб вийти в ефір українською мовою в цьому осередку розповідає Петро Ляхович:
     «Восени минулого року, коли ще я був головою «Коломийки», почалися переговори з директором міського Радіо-телебачення «М» про надання терміну для транслювання радіопередач українською мовою. Коли на посаду голови голови Товариства було обрано Івана Мороза ці переговори ще тривали. Він, в свою чергу, неодноразово зустрічався з цього приводу з директором Радіо «М», але бажаних результатів не було. У відповід на згадану тему були зсилання на те що, мовляв, чекається відкриття кокурсу республіканського міністерства на отримання коштів на цю потребу.
     Тим часомвідкрилась радіостанція в Лачарку під назвою «Радіо Роял». Один з власників того радіо, Йован Обрадович, знайомий з Ярославом Чорним і в одній з своїх розмов вони торкнулися і цієї теми. Можливо, що пан Йован десь довідався, що і він може використати ці кошти для потреб своєї радіостанції і знає до кого потрібно звернутися. До тих переговорів включилися наші активісти – Анна і Микола, мої брат і братова, і організували мені зустріч з паном Йованом у Радіо.
     Ця зустріч відбулася 13 листопада 2005 року. Протягом нашої розмови він пояснював мені, які на його думку повинні бути передачі українською мовою, а саме: вони повинні бути більш розважального характеру, в яких мова йшла про історію, культуру, релігію, звичаї і подібне, не торкаючись при цьому політики. Говорив він і про дитячі рубрики, як я його зрозумів, хотів би, щоб передачі були двомовні. Пан Йован запропонував нам термін у тривалості однієї години на тиждень і дав нам можливість вибрати день для передач.
     З свого боку я запропонував, щоб передачі були одномовні українською мовою, з винятками на сербській мові. Також я запропонував, щоб спочатку передачі тривали пів години, а з часом їхнє тривання продовжити і до одної години. Від запропованих днів я вибрав четвер, бо в цей день ми не маємо ніяких репетицій в Товаристві. Пан Йован хотів, щоб перша передача вийшла в ефір відразуцього четверга, 17 листопада, а я запропонував наступний четвер, 24 листопада 2005 року.


     Остаточна домовленість була такою: перша передача вийде в ефір 24 листопада о 18 годині і 30 хвилин і триватиме пів години. До того дня я повинен пренести їм диски з українською музикою, також придумати назву передачі і зробити «заставку». В мої обов’язки також входить  підбирати і готувати для передач українською мовою матеріял для вістей та музику. Крім того я розмовляв з головою Товариства «Коломийка» Іваном Морозом і попросив, щоб Товариство підтримало мене, коли пан Йован буде до інституцій стосовно коштів. Наша справа в Радіо «М», як нам сказано, є ще відкритою і вони також  чекають, поки розпишеться якийсь там конкурс. З їхнього відому я почав з передачою в Радіо «Роял» очікуючи й далі позитивного вирішення нашої справи в Радіо «М».
      Таким чином у четвер, 24 листопада, о 18 годині 30 хвилин почалося транслування щотижневої україномовної передачі «Веселка», на частотах 106 меґахерц по «Радіо Роял» у Сремській Митровиці.
      Редакція «Рідного слова» вітає редактора Петра Ляховича та його співробітників і бажає їм успіху, доброї чуйності та довголіття Радіо «Роялу» і його українській передачі «Веселка».

Нема коментара:

Постави коментар